3D grafika v reklamě, produkční linie - 1.díl

13.1.2011· Autor: Pavel Zoch, Ph.D.· Počet komentářů: 9

3D grafika má dnes uplatnění skoro všude, to je jednoznačný fakt. Tam kde kdysi stačil kreslený návrh je třeba vizualizace, aby byl klient sto si představit produkt, který poptává. Nebo reklama. Ve starých předválečných kuchařkách jsou reklamy kreslené. Tohle by dnes nešlo. Přes fotografii jsme se dostali k 3D vizualizacím. Vlastně „fotografii“ zboží, které zatím ani neexistuje. Jak to celé vytvořit? Vyrobit, natexturovat, nasvítit, vyrenderovat, upravit, prezentovat? To bychom rádi předvedli v našem seriálu.

V čem

Všechny činnosti které se týkají práci ve 3D si odbudeme v CINEMĚ 4D R 12 a to ve verzi Prime. Tedy v tom nejlevnějším produktu, který máme od Maxonu k dispozici. Bude nám stačit na vše, co můžeme potenciálně potřebovat. Vytvoříme si v ní model, vytvoříme textury, pokud bychom chtěli můžeme i namalovat detaily, osvětlíme scénu a nakonec necháme vypočítat. A výsledek bude poměrně efektní.

Téma

Opravdu častým tématem běžného užití může být obalový design. Abychom byli trochu styloví, použijeme krabičku na čaj. Jistě je všichni znáte. Jsou kovové, po otevření voňavé a asi každému je líto je po vypotřebování obsahu vyhodit. Jedná se přeci o poměrně pohledné předměty. Proč tedy.

Vytvoříme si tedy krabičku podobnou těm, které máte ve vaší kuchyni. Od oka, ale přeci věrnou.

00

kliknutím se obrázek maximulizuje

Koncept a forma

Celý produkční postup si ukážeme na videích, jak je asi z mé strany poslední dobou zvykem. Videa jsou sice výuková, nejedená se ale o standardní tutoriály. Rád bych předvedl celý postup od vytvoření k prezentaci, přičemž je jasné, že každý jiný objekt bude mít postup drobně odlišný. Není tedy asi zapotřebí vysvětlovat každý jeden krok, to mohou zdokumentovat i má DVD (míním tím vysvětlení jednotlivých detailů), ale prezentovat celkový postup.

Model je začátek

A začneme modelem. Postup je překvapivě jednoduchý, vše je založeno na základním tvaru generovaným křivkami, ten si převedeme a vše dokončíme v režimu polygonů. Můžeme dopracovat i drobné detaily, jako přeplátování plechu krabičky, vše za cílem efektního a věrného modelu. Detaily jsou podstatné, dávají modelům punc reality.

01

V prvé fázi tak připravíme jen základní křivky. Cestu a profil. Po vytvoření vnějšího pláště vše převedeme, vytvoříme tloušťku/stěnu objektu a potřebné detaily. Nasimulujeme napojení stěny a dno.

02

Poslední dnešní díl je věnovaný víčku. To vytvoříme z několika polygonů, které si vypůjčíme z těla dózičky. Všechny další postupy se už jen opakují. Dokonáno jest, v příštím díle nás čeká pokračování. A nejdříve osvětlení, protože neznámé, materiály a osvětlení, je nutné řešit postupně. První bude osvětlení a scéna.

03

Pavel Zoch, Ph.D. Úplnej a naprostej .....

E-mail: pzdm(zavinac)digitalmedia.cz | Web: www.3dsoftware.cz | ICQ: 248707187 |

Motto: "Co ve věčnosti leží, mrtvé není, v záhadě věků i smrt se ve smrt změní." (H.P.L.)

Seriál: 3D grafika v reklamě, produkční linie

3D grafika má dnes uplatnění skoro všude, to je jednoznačný fakt. Tam kde kdysi stačil kreslený návrh je třeba vizualizace, aby byl klient sto si představit produkt, který poptává. Nebo reklama. Ve starých předválečných kuchařkách jsou reklamy kreslené. Tohle by dnes nešlo. Přes fotografii jsme se dostali k 3D vizualizacím. Vlastně „fotografii“ zboží, které zatím ani neexistuje. Jak to celé vytvořit? Vyrobit, natexturovat, nasvítit, vyrenderovat, upravit, prezentovat? To bychom rádi předvedli v našem seriálu.

Komentáře k článku  
:) Mercci | 13.1.2011 14:03
dík pzdm | 13.1.2011 18:02
RE Curuj | 13.1.2011 20:44
. eI_mino | 13.1.2011 22:58
. VFXManiac | 15.1.2011 22:10
Forsberg pzdm | 16.1.2011 10:30
bathory Ondrike | 16.1.2011 11:42
. eI_mino | 16.1.2011 14:26
ot pzdm | 16.1.2011 15:01

Přihlášení uživatele