Články na téma Videotutoriály

  • <<
  • ...
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • ...
  • >>
  • Zobrazeno 162 článků. Stránka 8 z 17.

CINEMA 4D R13, subsurface scattering a univerzální modelovací shader

20.10.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 1

Dnešní pozastavení u nové CINEMY 4D R13 věnujeme shaderům. Změny v této oblasti nejsou nějak dramaticky široké, ale přesto jsou poměrně zásadní. Vynikající efekt podpovrchoveho šíření světla, vynikající shader cihel, maska terénu a upravený art shader. Upravený velmi decentně, přesto zásadně. Dnes zůstaneme u kreativy, příště u exteriérových povrchů...

CINEMA 4D R13, nové funkce a vlastnosti programu (3)

22.9.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 7

Stereoskopie je jedním z klíčových elementů nové verze CINEMY 4D R13. Kde se nastavuje, co nám umožňuje a jaké jsou její možnosti prozkoumáme v dnešním semináři právě jí věnovaném . Ale nejenom jí, mimo to se podíváme také na nastavení informací ve vypočteném obrázku.

CINEMA 4D R13, nové funkce a vlastnosti programu (2)

15.9.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

A pokračujeme novinkami v oblasti modelování, měl by hlásat nadpis. No, nehlásá, ale měl by. Dnes prozkoumáme jednu drobnější novinku, nástroj Pojmenování a jeho novou funkci, hned poté již přejdeme na novinky zásadní. Zcela přepracovaný objekt XRef a také deformátor Kolize, který je vynikajícím bonusem nejenom pro animace.

CINEMA 4D tipy a triky – prostorový výkres

2.9.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 6

Máme před sebou asi poslední článek, který se bude věnovat CINEMĚ 4D R12. Od příště už jen R13 a tak je asi vhodné se rozloučit něčím, co se měnit rozhodně nebude. A tím je modul Sketch and Toon. Vytvoříme si tedy spolu poměrně pěkný prostorový výkres, který by jako z oka vypadl ze stolu konstrukční kanceláře.

CINEMA 4D – zarovnání více UV map na jednom plátně

11.8.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 3

Pokud to lze, je klíčem k úspěchu zjednodušování. Například je vhodné, abychom měli ve scéně co nejmenší počet materiálů a proč tedy nespojovat objekty právě podle materiálů. Jenže pokud mají materiály unikátní textury, pak musíme na plátně správně zarovnat UV souřadnice těchto objektů tak, aby se nepřekrývali. Dnes se podíváme na to, jak tuto prekérní situaci vyřešit.

CINEMA 4D – tipy a triky, vlastnost omezení

4.8.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 3

Jednou z možností (nikoliv jedinou) jak na různé mechanické vazby bez dynamiky je vlastnost omezení, která patří do skupiny nástrojů pro animace postav. Dnešní návodem budeme demonstrovat, jak můžeme tento zajímavý element využít.

CINEMA 4D a Adobe After Effects, průzkum bojem

28.7.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 7

Říká se „ševče drž se svého kopyta“. Na druhou stranu je ale pravdou, že žádný obor nemůže existovat sám o sobě a minimálně je dobré vědět, cože dělá ten další v pořadí produkční linie. Zpracování v post produkci, to je přesně navazující krok na vytvoření sekvence obrázků – animace. Nakonec i mne dohnala nutnost (ano, pořád jsme vlastně kutilové) a podíval jsem se na to, jak pracuje asi nejhojněji používaný nástroj, Adobe After Effects. Ve spojení se CINEMOU 4D, samozřejmě. Ale ono to je vlastně obecné...

CINEMA 4D tipy a triky, objekt Osvětlení

21.7.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Osvětlení je jednou z klíčových operací přípravy 3D scény. Koncipovat se dá mnoha způsoby, míněno z pohledu způsobu samotné konstrukce scény. Skvělé by ale v některých případech mohlo být, pokud bychom mohli umístit světlo přímo podle toho, jak se má jeho vliv podílet na vzhledu scény. Tedy bez nějakých násilných operací prostě ukázat – tady to svítí, tady je odlesk a podobně.

CINEMA 4D tipy a triky - klapka, výběry pomocníci animace i správy scény

14.7.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Přidat komentář

Je zřejmé, že v případě animace je poměrně často nutné v čase měnit různé atributy scény. Samozřejmě přepnout můžeme kameru, ale i další prvky, jako pozadí či oblohu. Mimo to můžeme další objekty používat pro různá zrychlení výběrů a práci ve scéně. A nebo si i můžeme takové objekty vytvořit.

CINEMA 4D tipy a triky – Thinking particles, jiná liga částic 2

30.6.2011 · Autor: Pavel Zoch, Ph.D. · Počet komentářů: 2

Minule jsme se podívali na knihovny a předvedli, že jejich využití je většinou velmi snadné. Dnes to bude přeci jen o chloupek jiná liga. Vytvoříme si zcela vlastní generátor generující instance na povrchu nějakého objektu. A velmi sofistikovaně je rozmístíme pomocí textury. Ale nejenom to. Ukážeme si také, že můžeme velmi efektně pomocí tohoto nástroje, a za využití MoGraphu, vytvářet sofistikované „drátěné“ vizualizace.

Přihlášení uživatele