Diskuse k článku: - CINEMA 4D R17, nová verze pod drobnohledem (úvod)

Zobrazit článek CINEMA 4D R17, nová verze pod drobnohledem (úvod)

Tato diskuse již není aktuální. Založte prosím nové diskusní vlákno

  • <<
  • 1
  • 2
  • >>
  • Zobrazeno 11 příspěvků. | Stránka 1 z 2. | Řazeno podle data vzestupně
  • Příspěvků: 345

    26.8.2015 15:50 Arnold

    Ja bych trošku polemizoval s tím, že cena Arnoldu je srovnatelná s ostaníma enginama. Jako freelancer, jsem díky jejich politice omezenej pouze na dvě licence, což nemá díky typu řešení (QMC) moc smysl, protože bych se v rozumný době nedočkal výsledku a ztrácel čas čekáním. Když bych uvažoval o tom, že to budu provozovat na pěti počítačích, kde to začíná dávat trošku smysl, cena je 5450 Euro, (což je téměř 150 000 korun). To není ani zdaleka srovnatelný například s Vray řešením. Jistě, lze si pořídit pronájem licencí, ale ani to není úplně dobrý. Práce s materiálama a svícením by se s jednou licencí (cca 20 000) stala strašně pomalou, takže je potřeba i v týhle etapě výroby vícero strojů. Pro čtyři další mašiny by to pak stálo každej měsíc necelých 22 000, což z toho pro mě dělá nepoužitelnou věc, a to si myslím, že patřím spíš mezi ty lidi, kteří jsou víc ochotni platit.

     

  • moderátor

    Příspěvků: 4918

    26.8.2015 15:58 no....

    nemyslím si že máš pravdu

    Corona drtí Vray pro 3ds a to je většinou také otázka freelancingu....

    P

    vztahuješ to na film, kolik lidí dělá film doma?

     

    Jon Lord 9 June 1941 – 16 July 2012. Díky, pane Lorde. Mé vlastní osobní motto:I know what I want, I say what I want And no one can take it away. 194, 242, 446, 452, 476, 605...

  • Příspěvků: 345

    26.8.2015 16:13 v cem?

    V čem konkrétně si myslíš, že nemám pravdu? Corona stojí, pokud se nepletu, necelejch 15000 na rok a čtyři počítače (3ds MAX). To mi přijde jako pohoda. Nevztahuju to na žádnej film, ten se upočítat na pěti strojích nedá .. vztahuju to na normální práci, u který by člověk neumřel při čekání na snímek.

     

  • moderátor

    Příspěvků: 4918

    26.8.2015 16:49 cena

    myslím to v tom směru, že cena Corony (myslím nikoliv měsíční leasing) je sice nižší, ale v podobném levelu a pochybuji, že většina jejích userů má více než 2 stroje a časy budou obecně na podobné úrovni.

    Ono napadla mne jiná věc. Zkoušel si render do okna nebo Picture vieweru?

     

    Jon Lord 9 June 1941 – 16 July 2012. Díky, pane Lorde. Mé vlastní osobní motto:I know what I want, I say what I want And no one can take it away. 194, 242, 446, 452, 476, 605...

  • Příspěvků: 345

    26.8.2015 17:12 arnold

    Jsem trochu zmatenej ... Je celkem jedno jakej vybereš "produkční" render engine .. Arnold je prostě nesmyslně drahej. Většina těch userů o kterejch píšeš, který nemaj víc jak dva počítače, můžou na Arnold nebo Coronu v produkci zapomenout. Pro ně to určitě není - teda pokud to nemaj jen jako hračku, což je jistě legitimní užití a možná jich nebude zas tak málo. Na serióznější práci střední třídy to ale určitě není.

    I když to asi nemá cenu zdůrazňovat, píšou to sami. Arnold v tomhle ohledu není jinej.
    "Rendering with multiple computers at once is essential for any real production. Corona facilitates this in multiple ways. It has its own distributed rendering system, and it is compatible with the Backburner and Thinkbox’s Deadline render farm management systems. It is also supported on a number of commercial render farms."


    Zkoušel jsem všechno a hlavně jsem viděl i testy od Aixponzy a jak zatraceně dlouho trvá spočítat jeden pěknej obrázek na stovkách jader. (btw, je to ten obrázek nalevo, kterej je na stránkách SolidAngle, kde je release pro C4D)

    Je to vynikající engine, to opravdu je, ale musí pracovat v síti, jinak to vážně nemá smysl, a oni to dobře vědí. To ale stojí bohužel nesmysl. (Nemluvím o GSG koulích nebo modelu iPhonu, ale normální scéně)

    Hele, lidi remcaj i nad cenou každoročního upgradu C4D, i když je nižší, než pronájem pouhejch čtyřech rendernodů Arnoldu na jeden měsíc. Já jen říkám, že Arnold rozhodně není cenově srovnatelnej s jinejma řešeníma, at už si vymyslíš libovolnou konfiguraci. Čím vážněji to budeš s jeho využitím myslet, tím dražsí to oproti jinejm řešením bude. To je celý. A to je smutný :-)

     

  • moderátor

    Příspěvků: 4918

    26.8.2015 17:44 drahej

    já tomu také ne úplně rozumím

    já ti jen rozporuju v tom směru, že pokud jej chceš užívat podobně jako jakýkoliv jiný unbias a nebo semiunbias engine, není ten rozdíl takový.

    A navíc je, díky MC, rychlost záísadně vyšší než v případě třebas klasický unbias

    Proto jsem mluvil o filmu/produkci. Na produkci člověka jako seš ty je drahej (nody), pro freelancera který hledá jiné řešení je sice dražší, ale už dostupný. A ten freelancer není jen o animaci....

    Navíc to může mít multiplikační efekt, protože se může vyskytnout i "v práci" a pod.

    A mimochodem, mně až tak moc nesedí, dělal jsem si pá drobných srovnávacích studií a nikdy mi z toho nevyšel nejlíp. Ale chyba je podle mého v židli.

    To je celý

     

    Jon Lord 9 June 1941 – 16 July 2012. Díky, pane Lorde. Mé vlastní osobní motto:I know what I want, I say what I want And no one can take it away. 194, 242, 446, 452, 476, 605...

  • Příspěvků: 345

    26.8.2015 17:58 re

    pzdm napsal(a): já tomu také ne úplně rozumím
    já ti jen rozporuju v tom směru, že pokud jej chceš užívat podobně jako jakýkoliv jiný unbias a nebo semiunbias engine, není ten rozdíl takový.


    Tady se neshodneme. Já ti popsal příklady, kdy vyjde na běžnou práci podstatně dráž - tedy, že rozdíl je značný.
    Já uvedl Vray (podstatnej rozdíl v ceně), ty Coronu (opět podstatnej rozdíl v ceně) a když vemeš jiný srovnatelný enginy, nebude to jiný. To jsou myslím fakta.


    pzdm napsal(a):
    Proto jsem mluvil o filmu/produkci. Na produkci člověka jako seš ty je drahej (nody), pro freelancera který hledá jiné řešení je sice dražší, ale už dostupný. A ten freelancer není jen o animaci....


    Ano, pokud se smíříš s tím, že nebudeš používat Arnold pro animaci (což je vlastně popřením jeho základního smyslu, protože právě pro flickerfree animace je navrženej) a jsi ochotnej čekat na slušnej výsledek, pak jo.
    Já netvrdím, že si ho takhle (jako hračku) nikdo nekoupí. Mě to ale smysl nedává a na vizualizace na jednom počítači bych asi sáhnul po jiným, lepším řešení.


    pzdm napsal(a):
    Navíc to může mít multiplikační efekt, protože se může vyskytnout i "v práci" a pod.
    A mimochodem, mně až tak moc nesedí, dělal jsem si pá drobných srovnávacích studií a nikdy mi z toho nevyšel nejlíp. Ale chyba je podle mého v židli.
    To je celý


    ?? první větě nerozumím. .. vlastně ani těm dalším. Co ti ve srovnání nevyšlo nejlíp? Arnold?

     

  • administrátor

    Příspěvků: 1432

    26.8.2015 20:15 Arnold

    Arnold byl až vlastně do uvedení verze pro C4D řešením vysloveně pro studia, protože minimální nákup byl 5 licencí. Teprve po uvedení verze pro C4d byla licenční politika uvolněna v tom smyslu, že lze koupit jednu node-lock (tedy vázanou na HW).

    Teď je to tedy v jednouživatelské verzi cenově dostupné i pro náročnější freelancery, i když cena těch dalších render nodů je pro tuto kategorii uživatelů vyšší než u konkurence, i když než vše lze úplně srovnávat. V-Ray účtuje za každý další render node €250 a níže podle počtu (tedy alespoň u V-Ray 3 pro max a Maya - verze pro C4D, SketchUp a Rhino je s 10 node licencemi zdarma výjimkou, protože jedou zatím na starším jádře, ale dřív nebo později dojde i na ně).

    Takže teď je to podle mého zaměřeno i na freelancery, kteří dělají buď na menších věcech a nepotřebují X render nodů nebo na projektech pro studia, kde je Arnold standardem.

     

  • Příspěvků: 345

    26.8.2015 21:00 arnold

    Ano .. doplnil bych pro studia, který se zabejvaj pohyblivým obrazem. A tak je to i dnes. Samotnou portací pro C4d se na tom přece vůbec nic nezměnilo a umožněním nákupu jedný nebo dvou node-lock licencí, se na tom taky nic nemění. Byl to a pořád je to software pro animační studia a na produkční prácí je potřeba ho provozovat na síti. V tom se snad shodneme.

    To, co rozporuju a asi se mi to nedaří dobře vysvětlit je podle mýho soudu fakt, že říct o Arnoldu, že je to řešení podobně finančně náročný jako podobný jiný externí enginy, není tak úplně pravda. Nepamatuju si, kolik jsem platil za Vray, ale jsem si jistej, že mě ditrubuovanej rendering (na C4D) nestál navíc ani korunu. I kdyby to náhodou stálo v budoucnu u nový verze 250 éček za node, (což zatím není pravda) pořád je to 4x míň, než stojí node pro Arnold. A 4x větší cena u mě není podobná cena. Vzít pro porovnání jenom základ, mi nepřijde odpovídající realitě použití.

    Ten claim, že je to teď zaměřený na freelancery je vlastně to, co mě na tom trošku vadí. Není. Jen jim (freelancerům) prostě prodaj maximálně dvě licence laciněji (btw, každej node i tak stojí plnou sníženou cenu a i po slevě je to mnohem víc než třeba ten Vray - 1460 éček) a když bys chtěl náhodou tři a víc, protože dělat produkci na dvou počítačích je zoufale pomalý, už zaplatíš víc za každou jednu licenci.

    Aby bylo jasno, já jim to právo určit si libovolnou cenu ani v nejmenším neberu a ani neříkám, že ten software za to nestojí. O tom se vůbec nebavím. Jenom jsem namítnul, že je to dražší než jiný řešení, což si myslím, i po všech těhle příspěvcích. Dává to smysl?

     

  • moderátor

    Příspěvků: 4918

    26.8.2015 21:46 dává,

    v tomto smyslu ano....
    Ale víš určitě jak to bylo, uzavřená firma co případně prodala min 5 licencí každou za 1000 EUR....

    P

     

    Jon Lord 9 June 1941 – 16 July 2012. Díky, pane Lorde. Mé vlastní osobní motto:I know what I want, I say what I want And no one can take it away. 194, 242, 446, 452, 476, 605...

  • <<
  • 1
  • 2
  • >>
  • Zobrazeno 11 příspěvků. | Stránka 1 z 2. | Řazeno podle data vzestupně

Tato diskuse již není aktuální. Založte prosím nové diskusní vlákno

Přihlášení uživatele