Diskuse: Cinema4D - Materiály pro různé renderery

Obsah fóra Cinema4D

Přidat příspěvek

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 6 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně
  • Příspěvků: 2

    29.3.2017 11:31 Materiály pro různé renderery Odpovědět Citovat

    Ahoj lidičky,

    měl bych takový možná začátečnický dotaz.
    Asi před měsícem a něco jsem začal zkoumat Cinemu 4D a docela se mi v ní daří se učit,
    nyní jsem se dostal k velkému tématu renderingu a hledám jaký rednerer by pro
    můj druh práce byl ten nejlepší.

    Zkouším postupně různé renderery a seznamuji se nimi, testuji je, nicméně
    jedno mi je docela nejasné a to jak přesně to je s materiály, které aplikuji
    na objekty ve své scéně. Všimnul jsme si, že ne každý renderer si poradí
    s materiály, které jsou v základu součástí Cinemy a také, že mají různé
    vlastní materiály. Mohli by jste mi prosím tuhle problematiku trošku osvětlit.
    Zkoušel jsme zatím například Nvidia Iray, Thearenderer, Furryball aj.

    A u všech jsme narazil na problémy s materiály, při renderingu, kdy
    se mi ne všechny mnou použité materiály vykreslily.

    Předím jsme se 3D pracoval pouze nativně v After Effects s pomocí
    plug-inu Element 3D a tam je to s meteriály uplně jiná práce,
    ono taky Cinema je dost jiný kafe než Element:-D

    Díky všem za případné podněty.

    S pozdravem

    Lukáš K.

     

  • Portfolio

    Příspěvků: 1180

    29.3.2017 17:55 . Odpovědět Citovat

    kazdy nder engine ma svoje vlastne materialy a nie kazdy podporuje nativne materialy C4D

     

  • Portfolio

    Příspěvků: 180

    30.3.2017 9:56 RE: Materiály pro různé renderery Odpovědět Citovat

    Nejsem z těch, co by mohli kdovíjak radit. Nicméně - obecně lze asi říct, že každý render engine má svoje materiály, světla, oblohu, slunce a další blbůstky. To je to, co ví, jak spočítat, jak se k tomu má chovat. Když podporuje náhodou nativní materiály, světla a další věci Cinemy, tak je to jen jeho bonus.

    Pokud už máš scénu vytvořenou, tak k některým rendererům existují konvertory materiálů a dalšího, že to můžeš šmahem převést. Není to 100%, ale je to výrazná pomoc. Ale s těmi, co jsi zmiňoval, nemám žádné zkušenosti.

     

  • Příspěvků: 2

    30.3.2017 11:42 RE: RE: Materiály pro různé renderery Odpovědět Citovat

    Ahoj,

    dík za odpověď :-)

    Budu to muset prostudovat, ale tak nějak si říkám, že je asi dobré se před
    tvorbou scény rozhodnout v čem to budu renderovat a podle toho
    pak volit materiály... A u textur by to předpokládám mělo asi být jedno.

    Tam prostě vytvořím třeba v ilustrátoru texturu a na rendereru nezáleží ne?

    Dík za odpoveď.

     

  • Portfolio

    Příspěvků: 1180

    31.3.2017 13:23 RE: RE: RE: Materiály pro různé renderery Odpovědět Citovat

    tu texturu ale musis predsa nahrat do nejakeho materialu aby si ju mohol pouzit.
    vyber si jeden, ktory ti je najsympatickejsi a ten sa nauc, easy

     

  • Portfolio

    Příspěvků: 374

    26.4.2017 23:37 Začátek Odpovědět Citovat

    Já se vrátím na začátek. Resp. jak jsem postupoval já.
    Dovolím si jeden dotaz. Proč ti nevyhovuje render Cinemy? Vyčerpal si všechny jeho možnosti? Při vhodné scéně a nastavení dokáže úžasné věci. Nechci se tě dotknout, ale doporučil bych ti nejdříve zjistit omezení vnitřního rendereru Cinemy, než se budeš učit něco jiného. Třeba zjistíš, že nepotřebuješ nic vnějšího a tím ti odpadne i starost o materiály a světla. Navíc budeš vědět, co hledáš. Každý externí rendering má nějaká specifika a můžeš klidně zjistit, že ti nevyhovují.
    V žádném případě tě nechci odrazovat od užívání jiného rendereru (sám používám Maxwell) a v kombinaci se svícením pomocí HDRLightStudiem (vzájemě spolupracují) dosahuji za málo práce a nastavování pěkné rendery. Jenže vím, že bych to dokázal i přímo v Cinemě. :)


    Kliknutím obrázek zvětšíte nebo otevřete v novém okně



     

    Pstruh je velice plachá ryba, oproti tomu buřt se člověka vůbec nebojí.

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 6 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně

Přihlášení uživatele