Diskuse: Cinema4D - GI interier – neblikající animace průletu kamery

Obsah fóra Cinema4D

Přidat příspěvek

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 7 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně
  • Příspěvků: 73

    31.3.2017 22:23 GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Prosím o radu – mám jednoduchou scénu menší haly, svíceno GI oblohou skrz velkoplošné boční okno. Potřebuji vytvořit animaci, kde se hýbe kamera (a nepříliš výrazně, jízda o pár metrů vedle) a vše ostatní je naprosto statické. Jenže bojuji s nastavením GI tak, aby to neblikalo – v téhle oblasti jsem trochu zaspal a interiery v cinemě nedělám. Ať to nakombinuju jak chci, tak to pořád bliká a monte carlo je moc časově náročné a stejně zrní... Nemáte někdo nějaký ověřený setup na neměnnou scénu s animací kamery prosím? R17.
    Mám k dispozici ještě Coronu, ale tu nemohu použít, neb potřebuju nastavit ve scéně jedno "negativní světlo" a to tam zdá se nejde (aneptejte se mně proč to potřebuju, prostě je nutné :))
    Předem díky za případné tipy.

     

  • Portfolio

    Příspěvků: 1180

    31.3.2017 22:45 RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    kedze AR som uz zabudol neporadim, ale vies mi vysvetlit co je to negativne svetlo? take nieco si citam prvykrat

     

  • Příspěvků: 73

    31.3.2017 22:53 RE: RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Světlo s negativní intenzitou – prostě takový "tmomet" Kam posvítí tam je tma, inak se chová normálně. Já jej používám v takovém specifickém případě kdy tím "promítám" černý text na stěnu, protože klasické projekce textur na to nelze použít.
    Ale to GI mně teda trápí :-/

     

  • Příspěvků: 703

    2.4.2017 14:00 RE: RE: RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Ahoj,

    doporučuji v nastavení renderingu zapnout Identical Noise distribution a pak samozřejmě záleží na spouště okolností od počtu vzorků GI (samples), přes fyzikální světla, materiály... nicméně postupně to vyzkoušej.

    Apropos nešlo by to řešit falešně ve 2D ?

     

  • Příspěvků: 73

    5.4.2017 21:46 RE: RE: RE: RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Ahoj Miklo,
    díky za rady, identical n.d. jsem zapnutý samozřejmě měl, ale to nemá (pokud se nepletu) vliv na "blikání GI", jen na mihotání šumu. Nicméně nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem zvolil u GI ten starý "legacy" mód, který je pro mně tak nějak čitelnější v nastavování a hlavně – nebliká to :) Ty ostatní režimy jsou pro mně docela složité, když v tom člověk nedělá rutinně.
    Jinak falešně ve 2D bych to asi nedal, posuď sám – potřeboval jsem dosáhnout efektu podobnému v tomto videu: https://youtu.be/TJ1SDXbij8Y, ten "promítnutý" text hned v cca 8 sekundě. Přitom prostor musí jít snadno editovat, a to co se "promítá" také, takže nepřipadá v úvahu nic s vysokým podílem ruční práce. Napadá Tě jak to řešit jinak než tím záporným světlem? Projekcí textury asi ne, protože potřebuju aby se ta grafika promítala pouze na první povrch na který narazí od kamery, další musí být již zacloněné. Nevyřešil jsem zak donutit texturu promítnout pouze na první povrch, u světla to řeší stín.

     

  • Příspěvků: 59

    6.4.2017 1:49 RE: RE: RE: RE: RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Podľa mňa to s tou projekciou textúry sa dá riešiť napr. takto: na zamerané svetlo dáš materiál, ktorý má v kanáli průhlednost požadovanú textúru a namieriš tým svetlom kam chceš, použiješ naň tieň - ten vykryje miesta, ktoré majú byť skryté a preberie farbu materiálu na ktorý dopadá + môžeš nastavovať intenzitu svetla, hýbať s textúrou atď. Projekcia textúry v tagu - plošná. Ale možno sa mýlim a potrebuješ niečo iné.

    Kliknutím obrázek zvětšíte nebo otevřete v novém okně



     

  • Příspěvků: 73

    7.4.2017 10:08 RE: RE: RE: RE: RE: RE: GI interier – neblikající animace průletu kamery Odpovědět Citovat

    Ale já to přeci řeším projekcí světlem – viz předešlé příspěvky. Mimochodem nelze použít ploušnou projekci, ale jen mapování kamerou, a taky je nutné poiužít na světle "ambient illumination", jinak to nefunguje.
    Problém byl v tom, že chci na bílou zeď promítat např. černý text, takže je nutné použít "negativní" světlo. A to neumím vytvořit v Corona Renderu, který jsem na to chtěl použít. Takže jsem použil Advanced Render, který mi ale blikal v GI, což jsem nakonec vyřešil.
    Bohužel ta projekce světlem není ideální, protože pokud promítám třeba barvy, tak se to prostě nechová ideálně a dochází k všelijakým barevným posuvům. Dále nelze ovlivňovat mastavení materiálu promítané grafiky, prostě světlo jen překryje stávající materiál.
    Asi by to šlo celé řešit tak, že bych celou scénu vyrobil 3x – jednou jako prostor na který chci promítat, druhou s materiály odpovídající materiálu té grafiky, a třetí s projekcí té grafiky ovšem jako černo-bílou alfu (jasné světlo a zbytek zcela černý). A pak to vše složil posprodukčně. Ale to je prostě docela složitý a pracný

     

  • <<
  • 1
  • >>
  • Zobrazeno 7 příspěvků. | Stránka 1 z 1. | Řazeno podle data vzestupně

Přihlášení uživatele